Sidor

MÅNADENS INSPIRATÖR

Det var først i det øyeblikket jeg trykte på "Forhåndsvisning" inne i Blogger at gikk det opp for meg at jeg har blitt valgt ut til
Månadens Inspiratör!

Så glad jeg er for å delta i dette gode selskap!! Smigret over at jeg har blitt valgt ut. Noen timer foran skjermen har det blitt, og sånn er det med blogging, det er gøy og jeg elsker det!

Det er med Konfettiform jeg deltar her på Fabriken, så nå har jeg fått muligheten til å presentere bloggen og meg selv.
Lena heter jeg. Jeg tilbringer dagene sammen med samboer og en sønn på 2 år. Bloggen har eksistert i et halvt år.


I bunnen har jeg en design-utdannelse, og har jobbet med Illustrasjon, Grafisk Design og Visual Merchandising i mange år. Da vår sønn ble født for snart tre år siden, var det tid for å tenke nytt.
Mye reising passet ikke inn i hverdagen på det tidspunktet.

Med bloggverdenen rett foran øynene, kunne jeg ikke annet enn å bli dratt inn i dette universet. Det fantes uendelig med inspirasjon!! Jeg som har trålet interiørblader i alle år, fant en ny arena. Men jeg hadde ingen egen blogg, selv om tanken var der på at det kunne være noe for meg...


Et møte med en særdeles inspirerende person
gjorde at jeg kastet med rundt og begynte å blogge.
Det var den ene personen bak HviitVi elsket begge design og interiør!

Jeg startet å blogge sammen med Hviit under navnet Konfetti.
Derav navnet, Konfetti / Hviit, det skulle være to sider av samme sak.
Så ble bloggen Konfettiform til, som dere kjenner nå...



Så hva er målet?

Jeg vil ha et sted å samle inspirasjon. Det finnes så mye verdt å samle på.

I starten ønsket jeg å åpne en webshop med egne produkter (kort, bilder, trykk etc). Ønsket er der fremdeles, men prosessen tar litt lengre tid enn forventet. Nå er jeg midt i en "business plan". Jeg gjør meg tanker om hvordan jeg skal realisere mine egne ideer ved siden av min daglige jobb.

Et innkjøp skal gjøres, og da skal jeg få de siste brikkene på plass.
Det blir boken Creative, Inc. som skal være en god veileder om du vil starte for deg selv. Notér, den skal være kanonbra!



På bloggen viser jeg også små smakebiter fra huset vårt, hvor selvfølgelig Fabriken har vist seg å være den perfekte arena.
Jeg lager små prosjekter ved å sy og tegne, og jeg vil skape et hjem hvor det skal være godt å bo. Det skal være plass til barn.

Uhøytidelighet og funksjonalitet er stikkordet, krydret med noen få loppisfunn og design. En salig blanding. Jeg kommer ikke helt i mål på èn stil, og det vil jeg heller ikke. Inspirasjon finnes jo overalt, i alle stiler!



Jeg tenker å fortsette min søken etter design som appellerer,
fine former og teksturer, farger og herlige interiører.

Dere er hjertelig velkomne til å følge meg på veien, kjære dere.


En god fortsetning til dere alle i det nye året!
Til Fabrikens inspiratører,
og til de herlige, engasjerte damene Annaleena og Camilla.

Takk!
Ha en fin onsdag!
Lena

10 kommentarer:

  1. Fint att få läsa om dig, och underbara bilder från ditt hem. Jag håller med om att bloggvärlden är fantastisk och inspirerande. Lycka till med dina framtida planer, det kommer att bli hur bra som helst, det känner jag på mig.

    Hälsningar Elvira

    SvaraRadera
  2. Det gör jag också! Du inspirerar, tack för ett fint inlägg!
    Kraam Annaleena

    SvaraRadera
  3. Tusen takk,
    til dere begge!
    Gode ord varmer.
    Klem.

    SvaraRadera
  4. Roligt att ta del av din bakgrund och tankar. Jag har ganska nyligen börjat följa din blogg. Nu ser jag fram emot 2011 hos dig!

    SvaraRadera
  5. Takk Weronica,
    du er alltid velkommen!
    Lena.

    SvaraRadera
  6. Tack Lena för ett inspirerande inlägg!!
    kram
    -caisa :)

    SvaraRadera
  7. Vad superkul Lena, GRATTIS!

    Du vet ju att jag gillar din inspirerande blogg (från första dagen jag hittade dit) och alla finfina tips du ger! Det är en ära att ingå i samma sällskap som du här på Fabriken, som månadens inspiratör =)))
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  8. Takk Caisa!
    Takk Sofia, jeg kan jo bare si det samme. Du inspirerer ;)

    En bra helg til dere begge.

    Klem, Lena.

    SvaraRadera
  9. Hei Lena.

    Du vet jeg alltid har hatt stor tro på deg. Tenkt at det var skjebnen som ville at vi skulle møtes en regnvåt dag, i et annet land. Jeg husker fortsatt føreste gangen jeg så deg... eller skoene dine som jeg nesten kunne dø for:) Sammen er vi dynamitt, og jeg gleder meg til alt vi skal gjøre i 2011 :)

    SvaraRadera
  10. Tyckte mycket om detta inlägg som innehåller både en variation i bildutsnitten, personliga tankar och ett intressant boktips! Tack!

    SvaraRadera