Sidor

TEMA


Färgtema. 

Igen, tänker jag. Gör ni det också? 

Var inte det alldeles nyss? Men det var det inte. Inte ens i år. Det var den 1 november 2012 (tiden går så fort) och av en slump visade vi även då upp den blå färgskalan då. Temat färg är ju också så enormt varierande. Om man vill. 

Jag har en idé om vilken färg som kommer dominera i veckan tema, men jag är långt ifrån säker. 

I veckans tema vill vi se era färgval, era färgkombinationer, era tanker och idéer kring temat färg. Själv tillhöra jag den enormt vanliga kategorin och slav under följande beskrivning: En vit bas med olika accenter som kommer och går. 

Jag tror många känner igen sig i den beskrivningen. Bergsäkert tror jag att vi kommer lämna den vit-vita eran bakom oss och lämna plats för mer färg. I alla fall färg som ingår i den naturliga färgskalan; grått, jord, mässing, honung, bark, vanilj, dimma, öken, senap, oliv, kastanj och alla tänkbara nyansnamn.

Välkomna att bidra med era färger!

kram - tina o anna


8 kommentarer:

  1. Håller med, det ska bli spännande och se hur alla tänker omkring temat färg. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Really nice color combination! I agree completely about leaving white-on-white behind. White will be good a base for showcasing exciting colors like those above :)

    SvaraRadera
  3. very beautiful deco! i really like this style :)

    SvaraRadera
  4. oj oj så mycket inspirerande!!
    jag hann ej riktigt med idag igen
    men suger åt mig av alla inspirerande inlägg ni delar med er av

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst var det en härlig (och inspirerande) uppslutning!
      Du kommer tillbaka storstilat (som alltid) nästa gång.
      /Anna

      Radera