Sidor

TEMA


 
F O N D V Ä G G  |  P å  M I N a  VÄ G G A R




En av de roligaste väggarna hos oss är en av väggarna i köket. Alltså, man kanske inte skrattar åt den så tårarna rinner bara för att den är så humoristisk liksom. Nej kanske borde jag beskriva den som en av de mest omtyckta väggarna i stället. Den är mästerligt tapetserad i två olika grå nyanser och är en tidlös, och i mina ögon riktigt snygg variant på fondvägg. Den har hängt med i tio år snart och jag tycks aldrig tröttna. Det ljusgrå fältet är proportionerligt placerad och måtten från taket och ner till dess början är det samma som måtten mellan väggarna och dess kortsidor. Jag gillar när det finns en balans och en viss symmetri som bas. Sedan älskar jag när det händer saker och när personlighet framträder i all slags inredning. Naturligtvis. 
 
En annan sak jag tycker om gällande väggen i köket  förutom det ljusgrå fältet är mina gamla byrålådor som fått nytt uppdrag, att agera hyllor. Det sitter tre på rad och erbjuder oändliga möjligheter att skapa olika uttryck...
 
 
Men nu vill vi veta vad du har på dina väggar?
 
 
kram | anna o tina
 
 

7 kommentarer:

  1. Vilken fin färg, älskar de grå nyanserna tillsammans med fikonträdet! /Hanna

    SvaraRadera
  2. Fina bilder och ett underbart fikonträd! :)

    SvaraRadera
  3. Så väldigt vackert. Och de där rutorna, jag älskar dem.

    SvaraRadera
  4. Jag är förälskad i stubbarna du har. Så vackra.

    SvaraRadera
  5. Hmm, det här temat hade verkligen passat mig den här veckan eftersom jag inte gjort mycket annat än stirrat på våra väggar. Men febern nockade mig totalt. Hoppas orken är med mig på söndag. :-)

    Fina är dem, dina lådor. Och stubben, och krukan, helheten. Superfint!

    SvaraRadera
  6. Dina bilder är verkligen underbara...likaså ditt hem såklart! Nu hoppar jag på tåget här på Fabriken igen och hoppas det är ok efter ett så långt uppehåll =)
    Måste ha mig några stubbar ser jag...superfint!

    SvaraRadera